Beloftes en verleidingen
S2 A1: Na de moord op Flaín, de graaf van León, wijzen velen naar Ruy als de dader. Ondertussen wordt de jongen uit Vivar gedwongen om terug te keren naar Zaragoza, waar hij ter dood veroordeeld is omdat hij een nacht heeft doorgebracht met Amina, de dochter van de emir. In León ontdekt Urraca dat Jimena en Ruy verliefd zijn. Ze smeedt een plannetje om hier een slaatje uit te slaan.