Buitenlandse Invloeden
S1, A2: In deze aflevering onderzoekt Janny de buitenlandse invloeden op de Nederlandse keuken. Marco, de Italiaanse eigenaar van het Rotterdamse restaurant Il Carrotto, bereidt een Hawaïaanse pizza en samen met zijn vader maakt Marco risotto. Bij Sea Palace, het eerste Chinese restaurant in Nederland en waar geen babi of nasi op het menu staat, eet Janny kippenpoten en gefermenteerde eieren. Ze neemt een kijkje in de keuken waar een speciale kok een gerecht van gedroogd eendenbloed met maag bereidt. Janny voelt zich thuis bij Tiago Vitorino, die half Mozambikaan en half Portugees is en een fan is van de Nederlandse keuken. Op de Ten Katemarkt bezoekt Janny een hummuskraam en een Surinaams/Chinese toko.