S1, A2: Het Passageproces gaat van start. De verdediging doet er alles aan om kroongetuige La Serpe onderuit te halen en komt daarmee lijnrecht tegenover het OM te staan. Zijn betrouwbaarheid en daarmee de deal worden zwaar op de proef gesteld. Dat hij mogelijk betrokken was bij nóg een moord, zet de hele zaak op scherpt en leidt tot de vraag of OM deze kroongetuige kostte wat het kost overeind houdt.