S1 A1: In een van de buitenwijken van de stad onderzoekt Alec Hardy de dood van een 11-jarige jongen, met behulp van de plaatselijke detective Ellie Miller. Het verhaal speelt zich af in een kustplaats. De ouders van de jongen en andere inwoners van Broadchurch worstelen met de media die als vliegen op de stroop afkomen.