S1, A4: Koning Olav vraagt raad aan een verdeelde regering. Veel Noren staan achter het huwelijk van Harald en Sonja, maar vrezen dat het de monarchie zal opbreken. Harald heeft het gevoel dat hij de wet overtreedt, terwijl Sonja haar hart probeert te volgen in deze tijden van publieke onrust. Koning Olav wordt ondertussen van alle kanten onder druk gezet en moet een moeilijk besluit nemen.