Viking Skool Op de vlucht
S1, A5: Ylva is opgegroeid in het wild en is nog steeds bezig zich aan te passen aan het leven in de beschaafde wereld. Ze vindt dat ze niet past in de nieuwe diplomatieke lessen van Sinew. Omdat ze wat tijd voor zichzelf nodig heeft, loopt ze het bos in. Daar komt ze Vargir tegen, een charmante jonge bandiet. Hij is al snel bereid om zijn vriendschap aan te bieden aan een ander wild kind. Helaas is hij een oplichter en een dief die haar probeert te verleiden om hem mee te helpen met het stelen van Nanna, de lievelingsgeit van Garrick. Garrick wil dat Eira Ylva onmiddellijk verbant, maar Erik en Arni krijgen de kans om haar terug te brengen en haar naam te zuiveren.