S1, A1: Rycroft 'Philo' Philostrate doet onderzoek naar 'Unseelie Jack', een mysterieuze aanvaller die iets tegen feeën heeft. Vignette Stonemoss ontsnapt ternauwernood uit Tirnanoc en gaat naar de Burgue voor een frisse start. Imogen Spurnrose ontmoet haar nieuwe buurman. In het parlement laait de discussie over de critch hoog op.