S1, A4: Arni is blij als hij wordt geprezen voor zijn kookkunsten, maar zijn goedbedoelde advies beledigt de geduchte kok Ladeler, waardoor Arni alleen de leiding over de keukens krijgt. Meesteres Eira eist een banket voor hun belangrijke Valkyriegast Turid. Arni zal Erik en Ylva's hulp nodig hebben. Hij wordt al snel een tiran in de keuken en verjaagt al zijn vrienden. In paniek gebruikt hij een recept dat alle studenten bewusteloos maakt en de twee Valkyries in diepe slaap achterlaat.