Na hun middelbare school te dubbelen, zijn er grote veranderingen op til voor agenten Schmidt en Jenko wanneer ze undercover gaan op de plaatselijke universiteit. Maar als Jenko een zielsverwant ontmoet in het atletische team en Schmidt infiltreert in de boheemse kunst, beginnen ze hun vriendschap in vraag te stellen. Nu moeten ze niet alleen de politiezaak oplossen – ze moeten er ook achter komen of ze een volwassen relatie kunnen hebben. Als deze volgroeide kinderen kunnen veranderen van groentjes naar échte mannen, zal de universiteit misschien wel het beste zijn dat hen ooit overkomen is.