Alceste à bicyclette
Op het hoogtepunt van zijn carrière heeft theateracteur Serge Tanner zich teruggetrokken uit de schijnwerpers. Drie jaar later wordt hij door een voormalige collega opgezocht in zijn nieuwe thuis op het eilandje Île de Ré. Gauthier Valencia, inmiddels een geliefd tv-acteur, is bezig om Molières beroemde toneelstuk Le Misanthrope op de planken te brengen en hij wil dat Serge de iconische rol van Alceste op zich neemt. Serge ziet niets in een comeback maar hij is wel over te halen om een week lang te repeteren. Het plezier om te spelen gaat tijdens deze vijf dagen durende repetitie hand in hand met strijd en competitiedrang. En wanneer de mannen kennismaken met de knappe Francesca wordt het nog gezellig ook. Maar wanneer het einde van de repetitieweek in zicht komt, is het aan Serge om een knoop door te hakken: Gaat hij Alceste spelen of niet?