Je favoriete haarballen, de Chipmunks, in een nieuw muzikaal avontuur! Wanneer Alvin, Simon en Theodoor denken dat Dave hen zal lozen ten behoeve van zijn nieuwe vriendin racen ze naar Miami om zijn aanzoek te verhinderen en hun gezin bij elkaar te houden Maar hun tochtje krijgt al snel een maffe wending, van scheuren op de snelweg tot optreden op een zwembadfeest, met spetterende gevolgen.