Back to the Future 1
Als tiener Marty McFly (Michael J. Fox) naar 1955 wordt gekatapulteerd in de DeLorean tijdmachine, een creatie van de excentrieke Doc Brown (Christopher Lloyd), dan raakt hij verstrikt in een kettingreactie waarin tijd door de vingers glipt en die zijn toekomst in rook zou kunnen doen opgaan - hij zou gevangen zitten in het verleden.