Casualties of War
CASUALTIES OF WAR wordt door critici geprezen als een meesterwerk en is gebaseerd op het ware verhaal van een groep soldaten die tijdens de oorlog in Vietnam verzeild raakt in een moreel niemandsland. Nadat hij getuige is geweest van een smerige misdaad komt soldaat Eriksson (Michael J. Fox) lijnrecht tegenover zijn kameraden en zijn bevelhebbende officier Sergeant Meserve (Sean Penn) te staan. Meserve is een krachtige en charismatische leider, maar die door de gruwel en spanning van het slagveld over de schreef is gegaan en zich verlaagd tot barbaarse daden. Met veel dynamiek, actie en rauwe kracht schetst meesterfilmer Brian DePalma het verschrikkelijke en onvergetelijke relaas van een man die in de chaos van de oorlog een laatste restje gezond verstand en rechtvaardigheid hoopt te vinden.