Crazy In Alabama
Antonio Banderas' regiedebuut begint in de bloedhete zomer van 1965. Iedereen in Alabama is volledig doorgedraaid en dat geldt al helemaal voor de sprankelende tante Lucille (Melanie Griffith) van de 12-jarige Peejoe. Ze besluit dat haar mishandelende man haar droom om een beroemde televisiester te worden niet mag verpesten en scheept hem op een wel heel bijzondere manier af. Ze laat Peejoe (Lucas Black) achter met een heleboel vragen en een gevaarlijk geheim. Slechts vergezeld door haar hoedendoos en zijn geheimzinnige inhoud, probeert Lucille te ontsnappen aan de politie en aan haar eigen problemen. Ze onderneemt een hilarische reis naar Hollywood terwijl Peejoe achterblijft met zijn oom (David Morse) in Alabama. Peejoe doet zijn best om de slimme sheriff John Doggett (Meat Loaf Aday) uit de weg te gaan en leert gaandeweg welke geheimen je moet bewaren en welke je moet delen. Deze treffende comedy leert ons wat de prijs van vrijheid kan zijn en waarom die het altijd waard is.