De nieuwe avonturen van Aladdin
Op Kerstavond verkleden Sam en zijn beste vriend Khalid zich als de Kerstman om zoveel mogelijk spullen te stelen uit een warenhuis. Maar Sam wordt ingesloten door een paar kinderen en moet hen een verhaal vertellen, het verhaal van Aladdin – althans, zijn versie. Terwijl hij het personage van Aladdin aanneemt, gaat Sam op reis naar het hart van Bagdad, de stad van duizend en één schatten. Maar helaas schuilt er achter de kleurrijke folklore, het lijden van de mensen onder de tirannie van de verschrikkelijke Vizier, die bekend staat om zijn wreedheid en zijn slechte adem. Zal het de jonge dief Aladdin lukken om, met de hulp van zijn geest, de duivelse plannen van de Vizier te dwarsbomen, Khalid te redden en het hart van Prinses Shallia te veroveren? Ja, dat lukt. Maar we liegen er niet over: makkelijk wordt het niet!