Dirty Harry: Sudden Impact
Voor de zoveelste keer wordt inspecteur Harry Callahan door zijn bazen met een opdracht buiten San Francisco opgezadeld. Tot de publieke verontwaardiging over zijn brutale optreden overgewaaid is. Maar Dirty Harry zoekt geen problemen, ze zoeken hém wel, binnen of buiten de stad. Clint Eastwood kruipt voor de vierde keer in de huid van de bikkelharde detective. Ouder, alleszins. Dirtier, dat spreekt. Want ook de wereld is er niet mooier op geworden. Hij volgt het spoor van een vrouw (Sondra Locke) die haar verkrachters één voor één koelbloedig neerkogelt. Explosieve actie, geregisseerd door Eastwood zelf, die in deze Dirty Harry ook het onderkoelde, maar niet mis te verstane "Go ahead. Make my day" de eeuwigheid instuurt.