Emily Brontë's Wuthering Heights
In deze ontroerende film wordt Emily Brontë’s tijdloze verhaal over liefde en hartstocht nieuw leven ingeblazen. Deze allereerste bioscoopbewerking van Brontë’s roman, met in de hoofdrollen Juliette Binoche en Ralph Fiennes, werd opgenomen op locatie in Yorkshire. Twee generaties lang zijn de levens van de Earnshaws en de Lintons met elkaar vervlochten in een complex web dat wordt gedomineerd door de hartstochtelijke, maar onmogelijke verhouding tussen Heathcliff en Cathy. Fiennes zet een dynamische Heathcliff neer terwijl Binoche schittert in haar dubbelrol als Cathy Earnshaw en Catherine Linton. Een film met de kracht van een klassieke roman.