Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Eternal Sunshine of the Spotless Mind is gemaakt door de geprezen auteur Charlie Kaufman en visionair regisseur Michel Gondry. Een sterbezetting schittert in de komische en aangrijpende kijk die de film biedt op het verbreken van relaties, instortingen en doorbraken. Joel (Jim Carrey) is geschokt wanneer hij ontdekt dat zijn vriendin Clementine (Kate Winslet) hun tumultueuze relatie uit haar geheugen heeft laten wissen. Wanhopig neemt hij contact op met dokter Howard Mierzwiak (Tom Wilkinson), de uitvinder, om dezelfde behandeling te ondergaan. Maar wanneer de herinneringen aan Clementine beginnen te vervagen, realiseert Joel zich ineens hoeveel hij nog steeds van haar houdt.