Kingdom of Heaven
Balian, een smid die de titel van zijn onwettige vader, Godfried van Ibelin, erft wordt een hoofdrolspeler in de verdediging van Jeruzalem wanneer het wordt aangevallen door Saladin tijdens de kruistochten - die wereldvormende 200-jarige botsing tussen Europa en het Oosten.