Loopers: The Caddie's Long Walk
Eeuwenoud en geliefd bij miljoenen wereldwijd, golf wordt door velen gezien als meer dan een sport. Maar, wat weten we over de persoon achter de speler, degene die de tas draagt? In een ongekende documentaire, Loopers, de lange weg van caddies, verkennen we de ongelofelijke persoonlijke band tussen golfer en caddie. Vaak wordt gezegd dat een goede caddie 3 dingen doet: opdagen, bijhouden en z’n mond houden, maar deze verhalen laten je nog eens nadenken over de rol van grote caddies. De film onthult de dynamiek tussen beroemde partnerschappen, zoals Tom Watson en caddie Bruce Edwards. Het duikt ook in het maken van de carrière van een caddie met verhalen zoals die van caddie Greg Puga uit East LA, die zijn weg naar Augusta vocht om in de Masters te spelen. Loopers is een visueel hoogstandje, gefilmd op iconische banen in de VS en Schotland. Gemaakt in de geest van documentaires zoals ’20 feet from Stardom’, ‘Jiro Dreams of Sushi’ en ‘Step into Liquid’, het is must-watch verhaal over het spel van golf zoals je dat nog nooit gezien hebt.