Men of Honor
Cuba Gooding Jr. speelt Carl Brashear, de eerste neger die aangenomen wordt op de marineschool voor bergingsduikers en uiteindelijk Master Diver wil worden. Zijn vader zei altijd tegen hem: Geef nooit op, wees de beste! en dat heeft Carl goed in zijn oren geknoopt. Zijn doorzettingsvermogen wordt danig op de proef gesteld door de verbitterde Chief Billy Sunday, die hem op alle fronten tegenwerkt.