Mystic River
Jimmy Markum (Sean Penn), Dave Boyle (Tim Robbins) en Sean Devine (Kevin Bacon) kennen elkaar vanaf hun vroegste jeugd. Ze groeien op in een rustige volkswijk van Boston. Op een dag stopt er een vreemde auto in hun straat. De bestuurder dwingt Dave in te stappen voor een rit, terwijl Sean en Jimmy toekijken hoe de auto de straat uitrijdt met Dave op de achterbank. De gevolgen zijn verschrikkelijk. Vijfentwintig jaar later brengt het lot de drie jeugdvrienden samen. Jimmy's dochter is op brute wijze vermoord. Sean is rechercheur en samen met zijn partner Whitey Powers (Laurence Fishburne) wordt hij op de zaak gezet. Jimmy is een ex-crimineel met een goedlopende buurtwinkel die wraak wil nemen op de moordenaar van zijn dochter. Dave wordt nog dagelijksgeconfronteerd met de demonen uit zijn verleden. De moordzaak drijft devrienden naar elkaar toe. Langzaam maar zeker ontvouwt zich de waarheid die draait om vriendschap, familie en onschuld.