Raoul Taburin
Als iemand iets weet over fietsen, is het Raoul Taburin, fietsenhandelaar in Saint Céron, een mooi dorp in het zuiden van Frankrijk. Maar Raoul heeft een vreselijk geheim: hij heeft nooit zijn evenwicht op een fiets kunnen bewaren zonder gebruik te maken van stabilisatoren. Zijn kinderjaren werden besteed aan het proberen om zijn tekortkoming te overwinnen, maar tevergeefs. Alle pogingen om zijn geheim te vertellen zijn ook mislukt. Niemand gelooft hem. Als fotograaf Hervé Figougne naar Saint-Céron verhuist, worden de twee mannen snel vrienden. En wanneer Figougne aanbiedt om Raoul te fotograferen op een racefiets langs een afgrond, is het moment van de waarheid aangebroken. Hij doet er alles aan om de fotosessie te vermijden.