Red Bull Rampage 2012
Red Bull Rampage startte in 2001 en werd jaarlijks tot 2004 gehouden. Het maakte van het creatieve, onbeperkte freeride mountainbiken een wedstrijdsport, zonder de kernidealen van de sport te verraden. De rijders stonden op een zandstenen richel in het brute landschap in de buurt van Virgin, Utah, en konden zelf kiezen welke lijn ze durfden te nemen tussen een vast startpunt en de finishlijn 500 meter lager. Wat er precies tussen tussen deze twee punten gebeurde is legendarisch geworden.