Superman II
Dit vervolg van de avonturen van de Man van Staal (Christopher Reeve) gaat verder waar het origineel ophield en toont spectaculaire nieuwe trucs om het te overtreffen! "Ik dacht dat de originele Superman ongelooflijk entertainment was," schreef Roger Ebert, "dus was ik redelijk verbaasddat ik Superman II zelfs beter vond." Drie voortvluchtige supermachtigeKryptoniaanse slechteriken (Terence Stamp, Sarah Douglas en Jack O'Halloran) zijn van plan de Aarde te overmeesteren - net op het ogenblik dat Superman besluit om zijn romantische kant te tonen aan Lois Lane (MargotKidder). Slechte timing voor de zoon van Jor-El, maar ideaal voor een fan van special-effects, die zijn droom uit ziet komen met de belegering van Metropolis. Gene Hackman (als Lex Luthor) is opnieuw van de partij en met een topbezetting aan bijrollen, de regie van de geestige Richard Lester en beeldmateriaal dat verbluft en verrukt, werd dit levend stripverhaal een blijvende wow voor het hele gezin!