The Italian Job
Meesterdief Charlie Croker (Mark Wahlberg) en zijn mentor, de kluiskraker John Bridger (Donald Sutherland), bereiden hun laatste klus voor: 35 miljoen dollar aan goudstaven uit een Italiaans palazzo. Het team wordt echter door een van de eigen mensen verraden. De verrader gaat er met het goud vandoor, doodt Bridger in koelen bloede en laat zijn voormalige maten voor dood achter. De overlevende bendeleden (Seth Green, Mos Def en Jason Statham) blijven trouw aan elkaar en aan hun ene doel: wraak. Als ze de verrader in Los Angeles vinden, schakelen zij de enige kluiskraker in die net zo briljant is als hun vermoorde leider… zijndochter Stella (Charlize Theron). Stella is geen dief maar wel even vastberaden als haar metgezellen om de rekening te vereffenen. Samen beleven zij een hightech avontuur vol wilde achtervolgingen door de hele stad om het goud terug te krijgen en hun vriend te wreken.