De soldaat Joseph Piller, lid van het Nederlands verzet, doet in de nasleep van de Tweede Wereldoorlog onderzoek naar de befaamde Nederlandse kunstenaar Han van Meegeren. Deze wordt beschuldigd van collaboratie met de nazi's. Piller is overtuigd van zijn onschuld en wil hem helpen, maar stuit op diens mysterieuze verleden.