The Many Saints of Newark
'The Many Saints of Newark' is de langverwachte filmprequel van de baanbrekende, bekroonde HBO-serie The Sopranos. De jonge Anthony Soprano groeit op in het explosieve tijdperk van de rellen in Newark en wordt volwassen op het moment dat rivaliserende gangsters in opstand komen tegen de almachtige misdaadfamilie DiMeo, die de door rassenrellen geteisterde stad in een stevige greep heeft. Dickie Moltisanti, de oom waar hij idolaat van is, heeft het moeilijk in de veranderende tijden. Hij worstelt met zowel zijn professionele als persoonlijke verantwoordelijkheden. Onder zijn invloed groeit zijn beïnvloedbare neef later uit tot de almachtige maffiabaas die we later leren kennen als Tony Soprano.