The Patriot
In South Carolina zit de geest van 1776 in de lucht in de dertien Amerikaanse koloniën. Er broeit een rebellie, de Britse belastingen trekken een wissel op de Amerikaanse kolonisten en een conflict met Engeland is onvermijdelijk. Benjamin Martin (Mel Gibson), veteraan uit de Fransen- en Indianenoorlog, wil niet meer vechten zodat hij zijn gezin vredig kan opvoeden. Maar zijn zonen Gabriel (Heath Ledger) en Thomas (Gregory Smith) worden ouder en raken betrokken bij de Amerikaanse revolutionaire beweging om de Redcoats met geweld het land uit te zetten. Maar de wrede Britse kolonel William Tavington (Jason Isaacs) neemt Gabriel gevangen en veroordeelt hem tot de galg. Thomas wordt neergeschoten door Tavington als hij probeert Gabriel te bevrijden en Benjamin heeft geen keus: hij moet de wapens weer opnemen en vechten om de jonge Amerikaanse natie haar vrijheid te geven.