The Phantom of the Opera
Eind 19de eeuw: Christine, een jonge zangeres, is uitgegroeid tot de ster van de Parijse opera dankzij de zanglessen van een mysterieuze zonderling. Dit 'Spook van de Opera' is een misvormd genie dat ronddoolt in de kelders van het operagebouw. Hij houdt zielsveel van Christine en geeft haar al zijn muzikale kennis door maar zij voelt zich eigenlijk meer aangetrokken tot haar jeugdliefde Raoul. Al snel blijkt dat de Phantom tot alles bereid is om het hart van Christine voor zich te winnen. The Phantom of the Opera is een legendarisch verhaal dat al eeuwen tot de verbeelding spreekt. Joel Schumacher laat je de fantasie, kitsch en magie als het ware proeven in deze wervelende, bombastische verfilming van de bekende roman van Gaston Leroux.