The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game – An ABC News Special
‘The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game’ werpt een diepgaande blik op de evolutie en invloed van vrouwelijke mc’s en rappers, verteld door de voorlopers die een muzikaal en cultureel rijk hebben helpen opzetten. Met alleen vrouwelijke geïnterviewden is Salt van Salt-N-Pepa de verteller in de special met gesproken-woordoptredens van de legendarische MC Lyte en nieuwe muziek van WondaGurl. In dit één uur durende programma zitten nieuwe interviews met charttoppers van nu, zoals City Girls, en pioniers uit de jaren 70, zoals ‘mother of the mic’ MC Sha-Rock, en sterren uit de jaren 80, 90 en 00, waaronder Da Brat, Eve, Trina en Yo-Yo. Deze baanbrekende artiesten vertellen over hun grootste carrièremomenten en geven een blik achter de schermen over hun persoonlijke verhalen. In het programma zit ook een zeldzaam gesprek tussen generaties geleid door radiopersoonlijkheid en rapper Angie Martinez met Lakeyah, Lil Mama en Roxanne Shanté die hun gezamenlijke ervaringen delen over het doorbreken in een door mannen gedomineerde industrie, hoe de industrie en druk zet op vrouwen om met hun lichaam en schoonheid in het spotlicht te treden, en hoe het internet en social media rap hebben veranderd.