La résistance de l'air
Vincent is een begenadigd scherpschutter en de onbetwiste nummer één van zijn schietclub. Wanneer hij ernstig in de geldproblemen raakt, wordt dat opgemerkt door het charismatische maar mysterieuze nieuwe clublid Renaud. Hij doet Vincent een niet-alledaags voorstel waarmee hij snel aan geld zou kunnen komen. Vincent neemt de gevaarlijke klus aan in de hoop zijn vrouw en dochter een mooie toekomst te kunnen bieden. Maar zijn rustige leventje verandert snel in een regelrechte rollercoaster. De film noir 'La résistance de l'air' is het sterke debuut van regisseur Fred Grivois. De hoofdrollen zijn voor Johan Heldenbergh, Reda Kateb en Ludivine Sagnier.