Staalmagnaat Andrew Carnegie en kolenkoning Henry Clay Frick slaan de handen ineen om de machtigste industrie te ontwikkelen tijdens de Gilded Age van de VS.
John D. Rockefeller, de koning van de kerosine, en Thomas Scott, de man achter de Pennsylvania Railroad, strijden om de macht over de gloednieuwe olie-industrie in de VS.
Eind negentiende eeuw zetten uitvinders Thomas Edison en Nikola Tesla de wereld op hun kop met hun uitvindingen om de aarde te voorzien van kunstmatig licht en elektriciteit.
Eind jaren 1890 gaan William Randolph Hearst en uitgever Joseph Pulitzer een hevige concurrentiestrijd aan die de krantenwereld voorgoed zal veranderen.