Lost Treasures Of Egypt
Hunt for the Pyramid Tomb
Waarom verlieten de grote farao's van Egypte de Pyramides van Giza voor een geheime begraafplaats in de Vallei der Koningen? In de schaduw van de Pyramides ligt een ontdekking in een zeldzame tombe. We dalen 100 meter onder de grond af voor de eerste tombe die ooit in de vallei gebouwd is en een team van de Universiteit van Bazel zoekt naar aanwijzingen om menselijke resten te identificeren.
We volgen archeologen die zoeken naar de verloren tombe van koningin Cleopatra. Een team onderwaterarcheologen duikt Middellandse zee in om de ruïnes van Alexandrië te verkennen. Een ander team onderzoekt een 4000 jaar oude mummie op verborgen schatten. Een archeoloog ontdekt een geheim tunnelnetwerk in een vergeten tempel die naar de jackpot kan leiden, de tombe van de laatste farao van Egypte.