Thanks to Pipp, a colorful birthday gift Izzy made for Sunny goes viral; everyone wants one, but Izzy can't keep up with the demand.
Magic goes wild in Maretime Bay, and Sheriff Hitch is determined to rein it in, unaware that an evil pony is standing by to steal it all for herself.
With Pipp and Zipp focused on Royal Portrait Day, Opaline sends Misty on an evil errand to lure the two sisters into a trap.
When her Alicorn magic comes out unexpectedly, Sunny is suddenly mega-popular; Pipp borrows Sparky for the day to boost her likes on social media.
Sunny and Hitch learn what it's like to trot in each other's horseshoes; Opaline sends a spy to the Crystal Brighthouse, where animals are running amok.