Rinko Wants to Try
Rinko Amaki (Takada Kaho) is a successful 27-year-old woman who works at a busy wedding planning agency. She excels at her job to such an extent that she is promoted to lead her unit. She is popular, beautiful, and hard-working, but there is just one thing that frustrates her: Despite being surrounded by loved-up couples and romance all day at work for years, she is still single. And on top of that, she has never made love. She wants to lose her virginity, but has never found the right man. In a twist of fate, her male co-worker Gen Kamisaka (Totsuka Shota), another wildly successful wedding planner is in the exact same predicament. Also aged 27, he has never had any intimate relations with a woman. The duo, having discovered they share the same “problem,” decides to do something about it. But they soon discover that work and physical intimacy are not easy to balance. And while they might have initially envisaged a quick and fuss-free fling, Cupid might have other plans for them... This drama was based on a 2017 manga series of the same name, which was created by Mio Fujita. “Rinko-san Wants to Try” is a Japanese drama series that was directed by Keijiro Tsubakimoto.