Een bruid heeft niet alleen de stress om ja te zeggen tegen haar jurk, maar ze heeft ook de niet benijdenswaardige taak om aan de kleermakersverwachtingen van haar bruidsmeisjes te voldoen. Het drama dat ontstaat wanneer ervoor wordt gezorgd dat bruidsmeisjes - vaak een diverse, veeleisende en moeilijk te behagen groep - blij zijn met hun jurken, is waar deze franchise "Say Yes to the Dress" over gaat.