Nadat Ptolemy Grey zijn vertrouwde verzorger onverwachts verliest, neemt Robyn, een tiener die haar ouders is verloren, de zorg voor hem op zich. Ze horen van een behandeling die Ptolemy’s door dementie aangetaste geheugen kan herstellen en daarmee wordt de deur opengezet naar een reeks schokkende onthullingen.