Wayne Shorter: Zero Gravity Å tro er å være fryktløs 1972-1999
S1, E2: Andre portal utforsker Shorters kamp med traumer og avhengighet. Han oppdager buddhisme. Han og Joseph Zawinul danner den populære jazzrockegruppen Weather Report og blir pionerer innen jazzrock-bevegelsen. Shorter samarbeider med Milton Nascimentos, Joni Mitchell og Herbie Hancock, i denne perioden som var den mest kommersielt vellykkede i karrieren hans.