S1, E5: Et mord på en restaurant viser seg å være kopiert fra en bok som ennå ikke er utgitt. Forfatteren oppsøker Hjerson og Klara med et ønske om å løse saken. Bare fem personer har hatt tilgang til bokmanuset, og en av dem må være morderen.