S1, E3: Akkurat som mennesker alltid har lett etter mat for å overleve, har vi også lett etter metodene for å bevare den maten. Rett fra det øyeblikket den blir drept eller høstet, begynner mat å brytes ned. Med bevaring kan vi planlegge for tider med knapphet under tider med overflod.