Spartacus Sacramentum Gladiatorum
S1, E2: Spartacus blir mot sin vilje sendt på gladiatorskole og er nå mesteren Quintus Batiatus' eiendom. Spartacus nekter å innordne seg, men når Batiatus lover at han skal få møte sin kone igjen, prøver han å styre hevnbegjæret.