S2, E12: Stefan har sine egne formeninger om Elenas nye fremtidsplan. Mens Damon forsøker å tyne sannheten ut av Jules (MICHAELA McMANUS), ber han Elena om å holde et øye med Rose (LAUREN COHAN), noe som fører til en farlig situasjon. Caroline og Matt forsøker å være oppriktige med hverandre, og Tylers reaksjon på Carolines høysinn overrasker henne. Damon sliter i mellomtiden med å holde følelsene sine ...