Arne Dahl: Europa blues
En jødisk hjerneforsker blir funnet hengt etter føttene over en grav på Skogskyrkogården i Stockholm. Morgenen etter gjør en dyrepasser på Skansen et makabert funn, og sporene begynner sakte å ta form.