Grøss og gru i Grimms verden
Første kapittel: Hans og Grete
I kongeriket Grimm løper skrekkslagne Hans og Grete fra foreldrene sine og inn i armene til en baker som liker smaken av barn.
Hans og Grete gir opp jakten på perfekte foreldre og skaper seg et nytt hjem i en fredelig skog, hvor Hans utvikler en dyrisk matlyst.
Grete er trist og ensom helt til en vennlig fiskeselger kommer henne til unnsetning. Hans føler seg forfrisket og klar til en ny start, som lord.
Hans' skjebne tar en djevelsk vending når lord Meister taper et veddemål. Grete blir sjokkert når hun finner ut at en kjekk ung mann er noe helt annet.