Alla utom vi
Hilma og Ola Wengelin prøver desperat å bli gravide. De kjemper for å oppnå drømmen om å stifte familie, mens omgivelsene blander seg med gode råd.
Det ufrivillig barnløse paret Ola og Hilma Wengelin skal starte med prøverørsbehandling. Men det viser seg at den første dagen på klinikken er alt annet enn glamorøs og enkel.
Hilma påstår at livet svikter alle hennes forhåpninger, samtidig som paret inviteres til middag hos Olas foreldre – en familiemiddag der usmakelig hjelp tilbys.
Når en dårlig beskjed når det kjempende paret, har både Ola og Hilma behov for egentid for å få ut frustrasjonen.
Ola og Hilma vurderer å bli gravide ved hjelp av sæddonasjon, men å velge riktig donor blir fort et vanskelig tema.
Livet uten barn blir veldig påtakelig for Ola og Hilma under en middag med venner. Frustrerte Hilma deltar på et gruppemøte for ufrivillig barnløse.
Sex føles som en forpliktelse i parets forsøk på å få barn. Hilma har bursdag og paret får spaopphold i gave av Hilmas mamma, Ulla.