Drømmeren - Karen Blixen blir til
Etter 17 år i Kenya har Karen Blixen mistet alt. Foran henne ligger et liv dypt avhengig av familien hennes. I sin søken etter frihet begynner hun å gjenoppta forfatterdrømmen fra ungdomstiden.
Karen er fordypet i prosessen med å skrive boken sin, som hun skriver på engelsk. Hun vil til London for å besøke Europas største forlag, men familien vil ikke hjelpe henne økonomisk med reisen.
Karen mottar et brev fra den kjente amerikanske forfatteren Dorothy Canfield, som har vist hennes noveller til et entusiastisk forlag i Amerika.
Karen er i ferd med å skrive sin roman om årene i Øst-Afrika, mens en negativ anmeldelse av Seven Gothic Tales irriterer henne.
Etter å ha utgitt Out of Africa i Amerika, blir den kåret til “Book of the Month”, akkurat som hennes første bok. Hjemme i Danmark blir Karen hedret på Gyldendal. Mor Ingeborg blir syk.