Neolithic Farming, Trading, and Pottery
S1, E3: Travel is dangerous but people transport valuable goods, perhaps via chains of merchants; daily life in Neolithic Mesopotamia, where homes and villages reflect a simple society; evidence of intricate pottery shows that people care about aesthetics.