Poppaea Helps Nero Persecute Christians
S1, E5: Nero's reputation for excess and cruelty; how Poppaea became the wife of the mad emperor; how Poppaea's religious sympathies likely influenced Nero's persecution of Christians; a complex story of spiritual zeal and vicious cruelty.