Understanding Russia: A Cultural History The Russian Orthodox Church
S1, E3: Examining the relationship between the Russian state and the Russian Orthodox Church; assessing how religion, as practiced by the Russian masses, changes church institutions; the extraordinary influence of the Russian church on state culture.